Retourneren en garantie

Bij garantie of retournering: Neemt u alstublieft altijd eerst contact met ons op via info@kitchenettesdirect.nl. U ontvangt dan de juiste instructies voor het retour sturen van uw bestelling.

Retourneren

Kan ik een artikel retour sturen?
U heeft als privé consument het recht op een 'afkoelingsperiode' van 14 dagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van redenen, waarbij u zelf de vrachtkosten voor het leveren en terugsturen voor uw rekening dient te nemen. U bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Het advies is dan ook om dit in overleg met ons te doen. Zodra wij de producten weer in ons bezit hebben worden ze gecrediteerd. Afhankelijk van de goederen kunnen naast de lever- en retourkosten nog variabel kosten erbij komen. Deze kunt u vooraf bij ons aanvragen.

 Om gebruik te maken van de mogelijkheid tot retourneren van aangekochte producten dient u aan de volgende voorwaarden voldaan te hebben:

  • Schriftelijke annulering binnen 14 dagen.
  • U dient het product compleet, goed en degelijk in originele verpakking terug te sturen.
  • Het adres voor het terugsturen ontvangt u schriftelijk van ons. Ivm meerdere magazijnen en om meerkosten te voorkomen geven wij u het juiste retouradres door.
  • U dient het product terug sturen in de staat waarin u het ontvangen heeft. Komt het product zichtbaar gebruikt of beschadigd retour, dan zal daarvoor een vergoeding in rekening worden gebracht.
  • Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, dient u het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking te retourneren.
  • Wanneer het product niet meer compleet of heel is, kan het product niet geretourneerd worden.
  • Op aankopen die speciaal voor u gemaakt zijn, op maatwerk en op bestelproducten, is deze wet niet van toepassing (dit betreft alle artikelen op de webshop ScheidingswandenDirect en artikelen met een levertijd van meer dan 10 werkdagen).
  • U kunt uw aangekochte artikel binnen 14 dagen retour sturen (of wij komen ze na afspraak afhalen). Zodra u buiten de gestelde voorwaarden een artikel terugstuurt, dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen. Neemt u in geval van twijfel contact op met onze klantenservice op. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08:30 - 17:30 uur en vrijdag van 8:30 - 15:30 uur. Natuurlijk kunt u ook met ons chatten, als wij online zijn.

Zakelijke klanten
Voor zakelijke klanten is deze regel Ruilen en retourneren niet van toepassing. Neem aub contact met ons op voor een snelle en makkelijke afhandeling van uw wensen.

Garantie

Bij ons geldt de fabrieksgarantie zoals die door de verschillende fabrikanten gehanteerd wordt. Over het algemeen varieert deze garantie tussen de 12 maanden en 10 jaren. De garantietermijn staat bij alle producten vermeld. Wij streven er naar om altijd in samenwerking met u tot een oplossing te komen.

Onder de volgende omstandigheden is een product uitgesloten van garantie:

  • Aantoonbaar ander gebruik dan in het dagelijks gebruik mag worden aangenomen ten gevolge waarvan beschadigingen zijn ontstaan.
  • Een product dat zonder enige kennisgeving vooraf retour wordt gestuurd komt niet voor garantie in aanmerking.
  • Wij kunnen helaas geen verantwoordelijkheid of kosten dragen die gemaakt worden door het zelf monteren en transporteren/inhuizen van de goederen.

Productschade melden

Ondanks dat wij alle moeite doen om schades te voorkomen, komt het in de praktijk helaas toch voor dat onze producten beschadigd raken tijdens transport. Ondanks dat wij alle moeite doen om schades te voorkomen, komt het in de praktijk helaas toch voor dat onze producten beschadigd kunnen raken tijdens transport. 

Verpakkingsschade
Bij ontvangst van de producten dient u direct de verpakking te controleren op eventuele beschadigingen. Mocht dit het geval zijn dan verzoeken wij u deze schade direct te melden bij de transporteur die hiervan een melding zal maken op de pakbon/crm.

Productschade
Na ontvangst van uw goederen verzoeken wij u deze direct uit te pakken en te controleren op schade of missende onderdelen. Schade dient bij ons binnen uiterlijk3 dagen na ontvangst vermeldt te worden. Mocht u schade ontdekken aan het product geef dit dan per e-mail / WhatsApp aan onze klantenservice door. 

In deze e-mail / WhatsApp ontvangen wij graag:
- Foto’s van de schade.
- Een korte, duidelijke omschrijving van de schade.
- Eventueel het verpakkingsnummer (of foto van sticker) waar het onderdeel dat beschadigd is uitkomt.
- Vermelding van uw ordernummer.

Onze klantenservice zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen en u verder informeren over de verdere afhandeling.

© 2004-2020 KitchenettesDirect Privacyverklaring Cookies Algemene voorwaarden Via-Direct: kantoormeubilair & Lockers