Garantie

Bij Kitchenettesdirect hanteren we de fabrieksgarantie zoals die door de verschillende fabrikanten wordt gehanteerd. Hieronder leest u alles over de garantietermijn- en voorwaarden.  

Hoe lang heb ik garantie op mijn artikelen?

De garantieduur verschilt per artikel en fabrikant. Meestal ligt de garantietermijn tussen de 12 maanden en 10 jaar. De garantieduur staat bij alle producten vermeld. Wij streven er naar om altijd in samenwerking met u tot een juiste oplossing te komen. Wij vragen altijd eerst contact met ons op te nemen via info@kitchenettesdirect.nl. U ontvangt dan de juiste instructies voor de verdere afhandeling.

Wanneer is een product uitgesloten van garantie?

  • Aantoonbaar verkeerd gebruik van een product waardoor beschadigingen bij het product zijn ontstaan.
  • Een product dat zonder enige kennisgeving vooraf retour wordt gestuurd komt niet voor garantie in aanmerking.
  • Wij kunnen helaas geen verantwoordelijkheid of kosten dragen die gemaakt worden door het zelf monteren van producten en transporteren van de goederen.

Wat is de wettelijke garantie?

Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit wil zeggen dat een product datgene is en moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. In het kort samengevat is dit als volgt:

  • Het artikel moet voldoen aan wat je daar van mag verwachten.
  • Een artikel moet bij levering in goede staat verkeren.
  • Een artikel moet bij normaal gebruik naar behoren moeten functioneren.

Is bovenstaande niet het geval? Dan dient Kitchenettesdirect voor herstel of vervanging van het artikel te zorgen.

Wat als het afgeleverde artikel kapot is?

Ondanks het feit dat wij de artikelen zorgvuldig inpakken en er alles aan doen om schade te voorkomen, komt het in de praktijk helaas toch voor dat onze producten beschadigd raken tijdens het transport. Wanneer het artikel dat u heeft ontvangen is beschadigd vragen wij u om de productschade te melden bij onze klantenservice.

Verpakkingsschade
Bij ontvangst van de producten dient u direct de verpakking te controleren op eventuele beschadigingen. Mocht dit het geval zijn dan verzoeken wij u deze schade direct te melden bij de transporteur die hiervan een melding zal maken op de pakbon.

Productschade
Na ontvangst van uw bestelling verzoeken wij u het pakket direct uit te pakken en te controleren op schade of missende onderdelen. U dient de schade uiterlijk binnen 3 dagen na ontvangst te melden. Mocht u schade ontdekken aan het product verzoeken wij u dit per e-mail / WhatsApp aan onze klantenservice door te geven. 

Onze klantenservice zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen en u informeren over de verdere afhandeling. In de betreffende e-mail / WhatsApp ontvangen wij graag onderstaande informatie:

  • Foto’s van het beschadigde product(en).
  • Een korte, duidelijke omschrijving van de schade.
  • Eventueel het verpakkingsnummer (of een foto van de sticker) waar het onderdeel dat beschadigd is uitkomt.
  • Vermelding van uw ordernummer.

Retourneren

Wenst u een product te retourneren? U kunt het aangekochte product binnen de retourtermijn van 14 dagen retourneren. Voor meer informatie en de retourvoorwaarden verwijzen wij u naar de pagina Klachtenafhandeling

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© 2004-2021 KitchenettesDirect Privacyverklaring Cookies Algemene voorwaarden Via-Direct: kantoormeubilair & Lockers