Levering

U heeft uw nieuwe keuken bij ons besteld en bent benieuwd wanneer uw bestelling thuis wordt geleverd. Op deze pagina leest u alles over onze levertijd, de wijze van bezorgen en de verzendkosten van onze keukens.

Voorraad en levertijd

Nadat wij uw bestelling hebben ontvangen wordt deze opgenomen in ons bestelproces pallet levering. Direct na uw bestelling ontvangt u van ons een orderbevestiging.

Op iedere productpagina vindt u de verwachte levertijd van het betreffende product. In het product overzicht van uw bestelling zijn ook de verwachte levertijden opgenomen. Alle voorraad producten worden direct voor levering ingepland. De levertijd per leverancier kan echter afwijken van de aangegeven levertijd op de productpagina. Mocht de gestelde levertermijn worden overschreden stellen wij u hier telefonisch of per e-mail op de hoogte.    

Bij bestelproducten en maatwerk is de levertijd afhankelijk van het product ca. 2-8 weken. Bij onze klanten leveren wij de goederen op werkdagen tussen 8:00 en 18:00 uur. Zodra de leverweek / levertijd bij ons bekend is nemen wij telefonisch of per e-mail contact met u op. Ontvangt u geen bericht dan verzoeken wij u ons te contacteren.

Wij doen vanzelfsprekend onze uiterste best om de artikelen binnen de aangegeven termijn te leveren. In de praktijk zijn wij afhankelijk van productieprocessen en transportplanning bij onze vervoerders. Het kan daardoor voorkomen dat er buiten onze macht om vertragingen kunnen optreden. Tijdens de vakantieperiodes kan het ook voorkomen dat de levertijd onverhoopt wordt overschreden. In dat geval stellen wij u telefonisch of per e-mail op de hoogte.  

Verwachte levering bestelling

Op de productpagina kunt u een indicatie van de verwachte levertijd vinden. Indien er wijzigingen zijn in de order en/of de verwachte levertijd zullen wij u hierover tussentijds informeren. Voor keukenapparatuur met pakketverzending zoals afzuigkappen, filters, boiler, kranen en andere toebehoren sturen wij een track & trace link. U ontvangt altijd binnen 1-2 dagen een track & trace link tenzij anders vermeld. 

De producten van Kitchenettesdirect worden standaard bij de (eerste) voordeur op de begane grond van uw huis afgeleverd. Indien u eventueel verticaal transport (naar de 1e verdieping) nodig heeft, dient u dit zelf te regelen. 

Let op: De levertijden kunnen voor sommige producten in de zomer- en kerstvakantie langer zijn dan normaal. Wilt u het zeker weten, neem aub even contact met ons op.

Tarieven verzending en verwerking

Voor levering op één adres in Nederland en België hanteren wij onderstaande tarieven. Prijzen zijn inclusief BTW.

  • Nederland: 39,- en 15,50 bij bestelwaarde onder 250,-
  • Belgie: 59,- en 18,50 bij bestelwaarde onder 250,-
  • Wij leveren ook naar andere landen. Voor de juiste tarieven kunt u het best contact met ons opnemen.
  • Voor bezorging op de Waddeneilanden maken wij gebruik van een overnamepartner. Aangezien wij op de Waddeneilanden niet volgens onze standaardprocedure kunnen bezorgen verzoeken wij u vriendelijk om telefonisch contact met ons op te nemen.

Bezorgproces per leverancier

Het bezorgproces van onze keukens, kitchenettes en keukenblokken verschilt per leverancier. Hieronder leest u alles over het bezorgproces van onze keukens.  

MEISTER keukens
Alle bestellingen die bij ons t/m dinsdag verwerkt zijn worden op vrijdag met onze vervoerder vanaf het magazijn in Duitsland afgehaald. In de regel zal uw bestelling van het merk Meister in de week daarop bij u worden afgeleverd.

Bezorging op afspraak van Meister keukens:
Enkele dagen voor de levering van uw Meister keuken neemt onze vervoerder telefonisch contact met u op om het bezorgmoment af te stemmen. Op de dag van levering ontvangt u een sms met een 2-uur tijdsindicatie. Let op: los bestelde apparatuur zoals afzuigkappen, filters, kranen en boilers worden separaat verzonden vanuit ons magazijn in Soest. Zodra de apparatuur is verzonden ontvangt u hiervan de track & trace link per e-mail.

STENGEL keukens
De Stengel keukens worden direct na bestelling in productie genomen. Deze keukens zijn geen voorraad producten. Zodra uw Stengel keuken is geproduceerd wordt deze direct aangemeld in het netwerk van onze vervoerder Dachser. Zodra uw keuken is verzonden zult u van ons een mail met de track & trace link. Hiermee kunt u de voortgang van uw zending volgen. Binnen enkele dagen na verzending neemt de vervoerder telefonisch contact met u op om het bezorgmoment af te stemmen.

KLICK en EKO keukens
De Klick keukens worden direct na ontvangst van uw bestelling in productie genomen. De Klick keukens zijn eveneens geen voorraad product. Wij informeren u over de leverweek en binnen 3-4 weken neemt onze vervoerder (o.a. Dachser) telefonisch contact met u op voor een geschikte bezorgdag.

PRO-ART en SPAZIO keukens
De Pro-Art keukens worden direct na ontvangst van uw bestelling in productie genomen. Deze keukens zijn wederom geen producten die wij op voorraad hebben. Wij informeren u over de leverweek en binnen 2-3 weken neemt onze vervoerder (o.a. Dachser) telefonisch contact met u op voor de gewenste bezorgdag.

Levervoorwaarden en schade controle

Onze vervoerders werken met lange en grote vrachtwagens (18m) en kunnen de keuken pallets bezorgen tot daar waar de verharde weg eindigt, en/of tot aan de eerste deur op de begane grond. In het geval dat u de levertijd en/of afleveradres vanaf het productie of verzend moment wilt wijzigen of uitstellen kan dit een meerprijs tot gevolg hebben. Het is van belang dat tijdens de levering een tekenbevoegde aanwezig is die op de hoogte is van de onderstaande voorwaarden.

Schade controle keuken
Zodra uw bestelling is afgeleverd is het belangrijk dat u (samen met de chauffeur) de pallet op schade en/of gebreken controleert. Let vooral op eventuele scheurtjes in de verpakking / folie, deuken in de doos en beschadigde hoeken.

Voorafgaand bij het tekenen voor ontvangst
Zichtbare beschadigingen of gebreken dienen op de afteken bon te worden vermeld en te worden gefotografeerd. Bent u er niet zeker van of er gebreken zijn of kunt u de goederen niet direct voldoende controleren? Meldt dit dan bij ons en vermeld op de afteken bon altijd ‘ONDER VOORBEHOUD’. Indien de gebreken of ‘onder voorbehoud’ niet op de teken bon worden vermeld en er verder geen tijdige melding is gemaakt, dan kunnen wij / onze verzekering de transportschade helaas niet voor u dekken en bent u zelf verantwoordelijk. Alle schade en gebreken dienen binnen een periode van 24 uur na levering schriftelijk aan ons te worden vermeld. Neemt u in geval van schade of missende goederen ten alle tijden z.s.m. contact met ons op. Afhankelijk van de schade en situatie zullen wij uiteraard zorgen voor een passende oplossing.

Checklist voor u:

  • Haal uw eventuele oude keuken weg voordat u de nieuwe ontvangen heeft. De plek voor de keuken moet vrij en toegankelijk zijn.
  • Plan externe partijen pas in nadat u de nieuwe keuken heeft ontvangen.
  • Controleer direct na ontvangst uw keuken op zichtbare schade of afwijkingen en vermeld dit op de vrachtbon.
  • Bewaar de verpakkingen van uw bestelling zorgvuldig. Deze kunnen nog van pas komen bij eventuele service. Na de volledige installatie van uw keuken kunt u de verpakkingen weggooien.

Voor meer informatie over de levering en montage verwijzen wij u naar ons keukenmontage blog. Wilt u meer weten over het retourneren van een artikel? Bekijk onze Klachtenafhandeling pagina onder Klantenservice. Voor het wijzigen of annuleren van uw bestelling kunt u contact opnemen met onze klantenservice of stuur ons een email: service @ via-direct.nl.

Afwezigheid bij levering

Voorafgaand aan de levering is het belangrijk dat u ons of de vervoerder op de hoogte stelt van eventuele informatie of instructies voor het afleveren. Indien u niet aanwezig bent op het afgesproken tijdstip en op het overeengekomen afleveradres zullen wij in overleg met u en de vervoerder een nieuwe bezorgafspraak inplannen. Voor deze nieuwe bezorgdatum kunnen extra kosten voor verzending & verwerking in rekening gebracht worden. 

Afhalen bestelling

Het is alleen mogelijk sommige apparatuur op afspraak bij ons in Soest af te halen. Keukens kunnen niet zelf afgehaald worden. Deze worden altijd vanuit een magazijn/fabriek direct bij u geleverd.

 

© 2004-2024 KitchenettesDirect Privacyverklaring Cookies Algemene voorwaarden Sitemap Via-Direct: kantoormeubilair & Lockers